Jasno opisz swoją ofertę
W takich dniach, jak Black Friday czy Cyber Monday stężenie promocji na m2 internetowej przestrzeni jest tak duże, że zaczyna przekraczać zdolności percepcyjne konsumentów. To nie pora więc na skomplikowane zasady – najlepiej, by Twoją ofertę można było ująć w jednym zdaniu i w skrócie na grafice – tak, by zmieściła się na banerze umieszczonym na stronie głównej sklepu czy na profilu w social mediach. Graficzne ujęcie promocji zwiększy szanse na przykucie uwagi klientów. Zróżnicuj oferty na Black Friday i Cyber Monday. Możesz przedstawić różne oferty różnym segmentom klientom (nowym, stałym, czy robiącym duże zakupy na raz). Doceń klientów VIP.
Zacznij wcześnie
Rozpocznij kampanie związane z promocją czarnopiątkowej oferty Twojego sklepu już na 2 tygodnie (lub nawet wcześniej) przed samymi dniami okazyjnej sprzedaży. Konsumenci wiedzą, że z roku na rok coraz więcej sklepów dołącza do tych promocyjnych tradycji, spodziewają się wyjątkowych ofert i planują na ten czas konkretne zakupy. Jeśli dotrzesz do nich z komunikatem zapowiadającym Twoje promocje odpowiednio wcześnie, masz większe szanse, że zapamiętają go i wrócą w czasie ich trwania. To ten moment, kiedy należy wykorzystać email marketing czy płatne reklamy typu Google Ads lub w social mediach.
Przygotuj swoją stronę na wzmożony ruch
Załóżmy, że mamy już promocyjną ofertę i potencjalni klienci o niej wiedzą. W takim układzie jedno jest wręcz pewne – Twoją witrynę czeka zwiększony ruch. Bez odpowiedniego przygotowania gwałtowny skok w ilości odwiedzin na stronie może doprowadzić do spadku wydajności czy nawet do jej zawieszenia (kolokwialnie mówiąc –„serwer pada” ;) ).
Przyczynami* spowolnienia strony Twojego sklepu mogą być np.:
- ruch na stronie większy niż możliwości serwera,
- zbyt duża ilość i nieprzystosowanie elementów graficznych na stronie,
- zbyt niska wydajność API systemów, z którymi komunikuje się Twój sklep (np. wysyłki, płatności, mapy, itp.),
- problemy z wydajnością lub awarie aplikacji stron trzecich (skrypty monitorujące, jak Google Analytics, Facebook Pixel, Hotjar, zewnętrzne widgety, pluginy Instagrama, Facebooka).
*wg Catchpoint
Jak wynika z naszego doświadczenia, można by dodać do tej listy jeszcze kilka czynników. Ale o tym innym razem.
Co możesz zrobić, by sprawdzić, jak Twoja strona odpowie na zwiększoną liczbę odwiedzin? Przede wszystkim sprawdź czas jej ładowania – możesz to zrobić z pomocą nrzędzi takich, jak Page Speed Insights albo GTmetrix. Przetestuj też obciążenie serwera. Zrobisz to, korzystając z takich narzędzi, jak: LoadImpact.com. Skontaktuj się z dostawcą usług hostingowych lub działem pomocy systemu e-commerce, z którego korzystasz, by mieć pewność, że szybko otrzymasz wsparcie w razie problemów.
A co, gdyby tak w ogóle nie musieć martwić się obciążeniem serwera ani w dni wyjątkowych ofert, ani w okresie świątecznym ani kiedykolwiek? Odpowiednia infrastruktura serwerowa Twojej platformy sklepowej może zapewnić Ci taki komfort – skalowalny serwer sam dostosuje się do wzmożonego ruchu, co oznaczać będzie niczym niezakłócone doświadczenia zakupowe dla Twoich klientów i spokój dla Ciebie. Takie rozwiązanie oferuje Ci system e-commerce in1.
Nie tylko od święta…
Zastosuj cross-selling na stronie produktów
Wykorzystaj moc retargetingu
Sprawdź swój e-sklep na urządzeniach mobilnych
- czas ładowania strony mobilnej (74% użytkowników mobilnych opuści stronę, jeśli czas ładowania przekroczy 3 sekundy**),
- wielkość pól elementów aktywnych (by wygodnie się klikało),
- jasne wskazanie interakcji (np. strzałki tam, gdzie trzeba przesunąć palcem),
- dobrze zaprojektowane formularze (np. otwierająca się klawiatura numeryczna przy wpisywaniu liczb),
- przyjemne do czytania fonty, kontrastujące z tłem.
Data publikacji: 16-11-2019