Czy wiesz, ile pracujesz? O aplikacjach do mierzenia czasu pracy

Justyna Witkowska, 26.11.2019 r.

Podobno szczęśliwi czasu nie liczą, ale czy na pewno? Mierząc czas pracy, możemy zyskać więcej, niż nam się wydaje! Jak to robić z głową? Zapraszamy na część drugą subiektywnego przeglądu aplikacji do organizacji pracy, czasu i cyfrowego świata.

Po co zawracać sobie głowę mierzeniem czasu pracy? 

Ile dziś pracowałeś? 8 godzin, 10, 2? Wiesz to na pewno czy tak Ci się wydaje? Faktyczna odpowiedź niejednego mogłaby zaskoczyć, bo rzadko kto zdaje sobie sprawę, ile naprawdę poświęca na pracę nad konkretnymi zadaniami. Mierzenie czasu pracy nie należy do najpopularniejszych nawyków, ale Ci, którzy go wypracowali, nie wyobrażają sobie, by tego nie robić. Monitorowanie aktywności przy komputerze ma szereg zalet:

  • działa motywacyjnie - łatwiej pokonać „rozpraszacze” wiedząc, że mierzy się czas przyporządkowany konkretnemu zadaniu, co zwiększa naszą produktywność,
  • przyspiesza wycenę - łatwiej wycenić pracę, jeśli wiemy dokładnie, ile czasu nam zajęła,
  • ułatwia organizację - można realnie zaplanować zadania i rozłożyć je w czasie.

Komu przyda się mierzenie czasu pracy? Na pewno freelancerom, wszystkim tym, którzy sami wyceniają swoją pracę - nawet jeśli to nie jest praca w oparciu o stawkę godzinową, lepiej mieć świadomość, ile nam zajmie. Kontrolowanie czasu poświęcanego pracy będzie przydatne również dla tych, którzy sami zarządzają swoim czasem pracy, dla osób organizujących pracę innych, team leaderów i wszystkich, którzy chcą mieć większą kontrolę nad tym, co i kiedy robią. 

Co zamiast zegarka i notesu?

Do dyspozycji mamy szereg aplikacji: bezpłatne, płatne, z różnymi planami dla użytkowników indywidualnych, mniejszych lub większych zespołów. Jest w czym wybierać, a oto kilka przykładów:

Timeneye - przyjazna aplikacja z możliwością automatycznego mierzenia czasu pracy nad konkretnym projektem lub ręcznego dodawania danych o przepracowanych godzinach. Ma wszystko, czego potrzeba pojedynczemu użytkownikowi, który w bezpłatnej wersji może zainstalować jeden dodatek i jeden widok kalendarza. Płatny plan będzie idealny dla zespołów. 

RescueTime - śledzi dokładnie, jak spędzasz czas na swoich urządzeniach cyfrowych, tak więc dowiesz się, ile czasu poświęcasz na pracę przy różnych projektach, na stronach czy w aplikacjach. W razie potrzeby zablokujesz dostęp do niektórych witryn (np. w określonych godzinach). Wszystko, co robisz, jest automatycznie kategoryzowane, dzięki czemu możesz szybko ocenić swoją codzienną wydajność. Z wersji podstawowej skorzystasz bezpłatnie.

Toggl - pozwala włączyć stoper na czas realizacji danego zadania, a dla zapominalskich ustawić na pulpicie powiadomienia przypominające o jego uruchomieniu. Współpracuje z kalendarzem, importując wpisane w niego wydarzenia. Uzyskane dane przedstawi na czytelnych wykresach. Koszt wersji podstawowej to 9$ miesięcznie za użytkownika, przy czym przez pierwsze 30 dni otrzymujemy pełną funkcjonalność aplikacji w wybranym planie za darmo.

Timepot - czas mierzy podobnie, jak reszta aplikacji - poprzez włączenie stopera lub samodzielne wpisywanie danych dla konkretnego zadania w projekcie. Dodatkowo moduł finansowy pozwoli na kontrolowanie kosztów projektów i ich opłacalności. Można tworzyć zespoły złożone z nieograniczonej liczby użytkowników, nadając im różne role (admin, menadżer, użytkownik), a płacąc tylko za tych aktywnych - 4$ na miesiąc. Pozwoli także na wprowadzanie informacji o urlopach pracowników. Przez pierwsze 30 dni z aplikacji korzystamy za darmo. 

Timely - zaawansowana aplikacja, która wykorzystuje sztuczną inteligencję, by samodzielnie rozpoznawać Twoje działania i proponować nazwy wpisów ze zmierzonym czasem pracy, przyporządkowując je do odpowiednich projektów, poprawiać automatycznie otagowane nazwy czynności. W ciągu kilku tygodni nauczysz aplikację swojego trybu pracy tak, by nie musieć w ogóle (lub prawie w ogóle) korygować jej sugestii. Po prostu pracujesz jak zwykle, a ona raportuje, co się da. Brzmi kusząco? Możesz wypróbować Timely przez 14 dni za darmo, następnie pakiety dla indywidualnych użytkowników rozpoczynają się od 7$ miesięcznie (ale te z wykorzystaniem AI od 14 ;) ).

Timecamp - na koniec aplikacja stworzona przez polskich programistów, która pod względem funkcji i możliwości nie ustępuje wyżej wymienionym. Umożliwia nie tylko monitorowanie pracy na komputerze, ale też fakturowanie czy kontrolowanie budżetu projektów. Dzięki aplikacji mobilnej ułatwisz ewidencjonowanie działań pracowników w terenie. 

Jak wykorzystać mierzenie czasu pracy w e-commerce?

Chcesz lepiej zorganizować prowadzenie sklepu internetowego? Niezależnie od tego, czy działasz w pojedynkę, czy masz pod sobą cały zespół, możesz mierzyć czas powtarzalnych czynności, takich jak:

  • obsługa zamówienia,
  • pakowanie produktów,
  • odpisywane na maile, kontakt z klientem,
  • przygotowywanie opisów produktów,
  • wprowadzanie nowych produktów do sklepu,
  • pisanie newslettera,
  • działania w social mediach,
  • przygotowywanie kampanii reklamowych.

Znając średni czas wykonania poszczególnych zadań, łatwiej będzie Ci podzielić je w zespole, przygotować się na wzmożony ruch w e-sklepie czy stworzyć procesy. W konsekwencji Twój sklep będzie działał sprawniej, co niewątpliwie docenią Twoi klienci.  

Data publikacji: 26-11-2019

Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.